Sažetak | U ovom diplomskom radu na temelju projektnog zadatka izrađenog od strane investitora koji se bavi proizvodnjom, distribucijom i prodajom namještaja, te projektiranim idejnim rješenjem dobivenim na temelju projektnog zadatka u poglavlju 2 prikazan je projektni zadatak i pojašnjeni su svi navedeni ulazni podaci, od tokova materijala unutar skladišta, detaljnog opisa grupa proizvoda koji se mogu pojaviti, frekvencije ulaza i izlaza materijala, pa sve do očekivanih zahtjeva novog skladišno distributivnog centra. U poglavlju 3 prikazano je idejno rješenje skladišno distributivnog centra SDC-a. Kao ulazni podaci korištene su informacije dobivene od investitora. Posebna pozornost posvećena je transportnim putovima i tokovima materijala. U klasičnoj varijanti rješenja u visokoregalnim hodnicima radi viličar sa okretnom glavom, dok u hodnicima regalnih skladišta radi viličar tipa Retrak. Komunikaciju s ostalim dijelovima objekta omogućuju mobilna transportna sredstva (električni i ručni viličari,...). Velika protočnost roba je ostvarena primjenom informatičkog sustava za vođenje skladišnog poslovanja (WMS-a). Vođenje skladišta je putem računala, a razmjena signala unutar sustava je bežičnim putem, tj. putem radio veze. Poglavljem 4 potpuno je opisan problem izrade simulacije u programskom paketu „Enterprise Dynamics 7.2“. Prikazan je Model Layout raspored atoma regala točnih dimenzija i pozicije u skladištu, ali i atoma potrebnih za transport iz prijemne zone preko visokoregalnog skladišta, pa sve do otpremne zone. Analiza rezultata simulacije provedena je u poglavlju 5 ovog rada, s ciljem provjere dinamičkih karakteristika projektiranog rješenja i detekcije eventualnih uska grla skladišta. Na temelju dobivenih rezultata isprva se, uzevši u obzir samo iskoristivosti odabranih transportnih sredstava, nameće zaključak da je skladište predimenzionirano, ali zbog mogućnosti daljnjeg širenja i nadogradnje skladišno distributivnog centra, kao i povećanja protoka i nejednakog protoka po danima kao i unutar jednog radnog dana, te zbog kvarova i održavanja opreme dolazimo do opravdanosti projektom predviđenog broja transportnih sredstava. |